Potrzebujesz nagrania do reklamy? A może wykonujesz inny projekt wymagający udziału lektora? W takim przypadku sprawdź, jak znaleźć najlepszego lektora i zamówić wysokiej klasy materiał!
Kiedy stosuje się nagrania lektorskie?
Nagrania, w których biorą udział lektorzy, mają bardzo szerokie zastosowanie. Wykorzystywane są one w wielu obszarach – nie tylko w reklamie. Można zetknąć się z nimi niemalże każdego dnia, słuchając radia, oglądając telewizję, korzystając z internetu czy robiąc zakupy.
Wśród przykładowych zastosowań nagrań lektorskich znajdują się:
-
filmy i seriale
-
instruktaże
-
szkolenia
-
audiobooki
-
reklamy – radiowe, telewizyjne, online
-
dżingle
-
automatyczna sekretarka
-
prezentacje
Dzięki nagraniom lektorskim można zatem przygotować wiele materiałów o bardzo szerokim zastosowaniu.
Nagrania lektorskie – jak je zamówić?
Aby zamówić nagranie lektorskie, konieczne jest wybranie odpowiedniego studia nagraniowego, które będzie mogło je zrealizować. Często studio tego typu określane jest także jako studio lektorskie – https://www.powitania.pl/ gdy skupia się ono głównie na wykonywaniu nagrań z lektorami.
Studia lektorskie mogą zaoferować swoim klientom kompleksową obsługę, która obejmuje dostęp do banku głosów lektorskich, czyli do bazy lektorów gotowych do podjęcia zlecenia, a także usługi polegające na wykonaniu samego nagrania na zamówienie.
Wiele studiów lektorskich może wykonać nagrania na zamówienie nawet w ciągu kilku dni od zlecenia usług. Gdy materiały są potrzebne od razu, warto zatem sprawdzić, jaki jest czas realizacji nagrania.
Jak wybrać odpowiedniego lektora?
Gdy studio nagraniowe dysponuje własną bazą lektorów, w takim przypadku można od razu wybrać odpowiednią osobę do wykonania nagrania.
W tym przypadku baza lektorska pozwala na zapoznanie się z różnymi próbkami nagrań głosów i wybranie wśród nich osoby, która będzie posiadała odpowiednie kwalifikacje oraz tembr głosu do wykonania zlecenia.
Lektora dobiera się indywidualnie w zależności od przeznaczenia nagrania lektorskiego. Pod uwagę należy wziąć wtedy grupę docelową, do której skierowane jest nagranie, aby mogło ono przynieść odpowiedni efekt. Właśnie dlatego inny lektor jest wymagany do reklamy produktów przeznaczonych dla dzieci czy nastolatków, a inny do wykonania nagrania w prezentacji firmowej.
Po wybraniu odpowiedniego lektora wystarczy tylko skontaktować się ze studiem lektorskim, które będzie mogło przekazać materiały lektorowi, a następnie przygotować nagranie zgodnie z zamówieniem. Teraz wszystko to można zrealizować również za pośrednictwem internetu.