Nowoczesne stanowisko targowe — jak powinno wyglądać?

targi

Targi branżowe to świetna okazja do zaprezentowania oferty swojej firmy, nawiązania nowych kontaktów biznesowych i zdobycia większego grona klientów. Eventy są ważnym i skutecznym narzędziem komunikacji marketingowej, w którym dużą rolę odgrywa stoisko. Warto zaprojektować je w taki sposób, aby było interesujące dla odbiorcy. Jak powinno wyglądać nowoczesne stanowisko targowe? Podpowiadamy.

Design stanowiska targowego

Żeby potencjalni klienci dostrzegli naszą firmę, stanowisko targowe musi się czymś wyróżniać. Elementy, które można wykorzystać do tego, aby wybić się na tle konkurencji to jego konstrukcja, kolorystyka, oświetlenie i wyposażenie. Ten pierwszy aspekt w dużej mierze uzależniony jest od powierzchni jaką otrzymaliśmy od organizatora imprezy. Na stronie exposystemy.pl do wyboru są standardowe ścianki reklamowe, do których zalicza się między innymi roll-upy, czy panele PCV. Są one jednak mało efektywne, dlatego lepiej skorzystać z zabudowy modułowej lub indywidualnego projektu.

Ta pierwsza wykonywana jest z gotowych elementów łączonych ze sobą przez personel firmy, która je udostępnia. Z kolei stoiska indywidualne pozwalają na urzeczywistnienie nawet najbardziej oryginalnej wizji przedsiębiorców, dlatego są coraz częściej wykorzystywane przez nowoczesne firmy pojawiające się na eventach branżowych.

Kolorystyka z kolei powinna nawiązywać do charakterystycznych dla danej marki kolorów. Zazwyczaj przedsiębiorstwa decydują się na barwy, które znajdują się w ich logotypie, dzięki czemu potencjalnym klientom łatwiej jest skojarzyć stoisko z konkretną ofertą wystawcy. Oświetlenie to kolejny czynnik warunkujący design stanowiska targowego. Odpowiednio rozmieszczone zwiększy jego widoczność i zachęci potencjalnych kontrahentów do nawiązania interakcji.

Wyposażenie nowoczesnego stanowiska targowego

Nowoczesne stanowiska targowe charakteryzują się przede wszystkim dużą przestrzenią, w której wyznaczone są poszczególne strefy: informacyjne, produktowe, do rozmowy, czy gastronomiczne. Poza najbardziej podstawowym meblem jakim jest stand z ladą, gdzie zazwyczaj dochodzi do pierwszego kontaktu klienta z personelem, wykorzystuje się także szereg innych mebli. Są one uzależnione od charakteru wydarzenia, a także branży w jakiej działa dana firma. Jeżeli oferuje produkty fizyczne, warto umieścić je w dobrze podświetlonych gablotach. Z kolei w przypadku usług można przygotować prezentację na tabletach, lub telewizorach, która będzie nawiązywała do oferty przedsiębiorstwa.